Tripy a výlety
  • Registrace

ohlédnutí za jedním nevšedním tatranským zážitkem https://www.facebook.com/images/emoji.php/v6/f4c/1/16/1f642.png
------------------------------

-------------------------------------------------------
Orlí stezka

Redakční předmluva:

Výstup na Lomnický štít Vidlovým hřebenem z Kežmarského štítu. Předcházel pěší výstup z parkoviště u lanovky na Skalnaté pleso. Z Lomnického štítu následoval vyčerpávající sestup "Jordánkou" až k Teryho chatě. V průběhu 2 bivaky. A nakonec jen sestup zpět na parkoviště k našemu Ferrari v podobě Ferka...pro neznalé Felicie 1,3 MPi ;)

Nu jak už to tak bývá, s Kubajzem a v doprovodu Filipsa, se člověk prostě nenudí. Primárně byly naším cílem Vysoké Tatry a úctyhodný přechod Koruny Vysokej. Počasí nám však tuto vzdušnou linii nedopřálo, takže jsme byli nuceni zvolit plán Bé. Padlo tedy na Rax-Höllental.

Tak jsme zase jednou neseděli doma a vyrazili na hory. Podmínka slunečného nebe a druhého lavinového stupňe nedala jinak než vyjet do Tater na Chatu pri zelenom plese (Brnčálku).

Milujete lezení a hledáte, co nového zažít? Už jste projezdili křížem krážem notoricky známou Juru, Arco, Finale, jednou či dvakrát byli ve Francii nebo Špáňu, ale tentokrát by to chtělo něco ještě jiného exotického na checklistu, ale zároveň cenově dostupného? Pak vám můžu vřele doporučit Mallorku, kterou jsem letos zažila poprvé a která mi ukázala, jakými úžasnými lezeckými ráji Evropa samotná disponuje a já o nich nevím. V následujících odstavcích se pokusím shrnout zážitky naší 14-členné party, snad mé osobní vhledy budou aspoň trochu korespondovat s pocity ostatních členů výpravy :)

Sněžnice
Je pátek a vyrážím ranním vlakem do Ostravice, abych od přehrady Šance vystoupal na vrchol Lysé hory (1324 m.n.m.). Nejvyšší a nejnavštěvovanější vrchol v beskydském pohoří.

Bylo 20.09.2016 co jsme spolu s parťákem Kubajzem Markem podnikli, alespoň z mého pohledu, velmi atraktivní trip. Během pár chvil domlouvání se v autě, padla volba na Gerlachovský štít. Nikoli však běžnou cestou Velického žlabu, ale hřebenovkou, tzv. Martinkou.

V pátek 1.7. čtu zprávu od Kubajze „ Zdar, pojeď se mnou od pondělí do středy do Tater, dáme lehčí cestu na Lomničák“. No usmál jsem se a pro sebe si říkám, to bude hustýýý, Kubajzův výklad slova „lehčí“ už znám.

Jak probíhal můj první výjezd do Arca? Čtěte, slintejte, blázněte a nebo si dělejte co chcete ;)

Je 12. 6. Neděle odpoledne a my vyrážíme s naší čtyř a půl členou partou do Itálie. Cesta byla sice dlouhá a nepohodlná, ale hnali jsme se vpřed s Kubajzovou nesmrtelnou felicií a rakví doslova přikurtovanou na střeše.

Do Itálie jsme dorazili o půl jedné večer a v klidu jsme se vyspali v jeskyni nedaleko městečka Sarche. Jelikož jsem v jeskyni ještě nespal, tak jsem si to představoval trošku jinak než to bylo. Dřevěnou plošinu v jeskyni na spaní v pěti metrech jsem fakt nečekal. Tak tam jsme se trošku prospali na ten rozlezový den a brzo ráno jsme jeli na místo, kde nás čekala druhá polovina party.

První den jsme se rozlezli v sektoru Belveder. S krásným výhledem na jezero Lago di Garda. Někteří z nás vylezli slušné cesty, ale někteří byli úplně marní :D. Ale přece jenom. První den... Není kam spěchat.

Spát jsme šli zase do jeskyně, protože jsme vyčkávali déšť. A taky, že jsme si rozložili spaní, najedli se a začalo pršet. Další den jsme navštívili Nago. A po dlouhé štrece, která vedla ke skalám jsme si pořádně odpočinuli a po nějaké chvíli šli lézt. Úterý byl smolný den. Hlavně pro Adama, který si narazil kotník při dopadu a tím to pro něj zkončilo. Adam jel s Barčou a Romanem do nemocnice, ale s Romanem se tam nenudili a zpátky do jeskyně přijeli celí vysmátí.

Další tři dny jsme lezli v Massone. Všichni jsme tam měli co lézt. Kuba OS 7a, Peter 7a a já 7c Shaved Biever, ve kterém jsem strávil dva dny, ale nakonec stejně nepadl...tak příště to dám a třeba i na rozlez ;)

Adamovi se udělalo špatně od žaludku, takže toho zase moc nevylezl a spíše seděl v autě nebo ležel pod skalou. Večer jsme zjistili že nám někdo vlezl do auta a co nekradli. No samozřejmě můj batoh s oblečením a věcma, prostě paráda. Ale co už, večer zalezu do spacáku, který mi naštěstí v autě zůstal a odchodím to v tom co mám na sobě ;)

Poslední den.. Poslední šance vylézt 7c a jet domů s úsměvem na tváři. Ať už nejedu domů s prázdnou, když nás okradli. Jedeme do sektoru San Siro kde jsme s Filipem pokusovali v 7c celý den. Zatím co Kuba s Adamem už měli vylezené 7b po dvou hodinách. Naštěstí naše snaha nebyla zbytečná a potom co Adam vymyslel software se mi daří to sedmým pokusem přelezt a domů jsem si dovezl svoje první 7c.

Pěkný výjezd za námi a doufám že spousta před námi.

Mějte se fajn

Rosťa

Milí přátelé, dnes Vám budu psát o našem velkém dobrodružství, které jsem prožil společně s mým kamarádem Lubou Rekem na nejvyšší hoře Slovenské republiky Gerlachovském štítě ve výšce 2655 m.n.m.

Jan Tichavský

Pokaždé když se z Fater vracím domů tak si říkám, že už příště navštívím Janošíkovy diery, už příště….
Vše vypadá tak, že příště bude zase až příště. A zase jedu s batohem na jiný trek…